1 augustus - Reisverslag uit Asperen, Nederland van siem mol - WaarBenJij.nu 1 augustus - Reisverslag uit Asperen, Nederland van siem mol - WaarBenJij.nu

1 augustus

Blijf op de hoogte en volg siem

06 Augustus 2014 | Nederland, Asperen

Vanochtend vertrokken om 9:45 na eerst een lekkere douche genomen te hebben. Na de sluis van Lith het meer De Lithse Ham opgevaren en de boot aan de grond laten lopen bij een strandje. Door het varen krijgt de romp kalkaanslag en dat wil ik verwijderen. Geleerd dat dat heel eenvoudig gaat met antiekal Dit op de romp spuiten even wachten afspoelen met water en nog even naspoelen met een sopje en de boot glimt weer tegen je op. Hiervoor laat ik hem even vastlopen zodat je er gewoon naast kan staan. Hierna via een klein verbindingskanaal de waal opgegaan. Hier ging het weer lekker met 5 km stroom mee. Zo gaan we om 17:30 bij Gorinchem de sluis door. Op de Linge ligt Bruno. Hij is deze dag wezen varen met vader en moeder. We gaan bij ze Barbecuen. Rond de klok van 19 konden we aanleggen aan de boot van Bruno en Carla. Rond 20:45 nog weer verder gevaren voorbij Leerdam waar de auto stond van vader en moeder. Deze afgezet samen nog wat bijgepraat. vandaag 75 km gevaren en 3 sluizen gehad.