9 juli - Reisverslag uit Breisach am Rhein, Duitsland van siem mol - WaarBenJij.nu 9 juli - Reisverslag uit Breisach am Rhein, Duitsland van siem mol - WaarBenJij.nu

9 juli

Blijf op de hoogte en volg siem

11 Juli 2014 | Duitsland, Breisach am Rhein

Vandaag om 10:00 uur uit Mulhouse vertrokken. Even na Mulhouse gaan we het Canal de Huninque op richting de Rijn. Het oude kanaal Canal du Rhône au Rhin is al heel lang afgesloten tot sluis Rhinau. Het weer is bewolkt. Als we de Rijn opgaan begint het te regenen en het word koud. We krijgen op de rijn nu weer sluizen met vervallen tussen de 10 en 15 m. Het is allemaal naar beneden met drijvende bolders dus dat gaat gemakkelijk. De stroom die we mee hebben op de Rijn varieert van 5 tot 8 km/uur. Na een natte middag vandaag 59.9 km afgelegd 5 sluizen gehad en gedaald naar 195 m we kwamen aan in Breisach om 16:30. S’avonds wezen eten in de stad een heerlijke schnitzel we zitten nu eenmaal vandaag in Duitsland. Later op het terras voetbal gekeken met het resultaat wat jullie allemaal weten. Het werd zo weer een latertje.