22 juli - Reisverslag uit Mouzon, Frankrijk van siem mol - WaarBenJij.nu 22 juli - Reisverslag uit Mouzon, Frankrijk van siem mol - WaarBenJij.nu

22 juli

Blijf op de hoogte en volg siem

28 Juli 2014 | Frankrijk, Mouzon

Vandaag op tijd vertrokken de sluizen die met de hand bediend worden gaan van 9 tot 18. En we willen vandaag naar Mouzon. We moeten eerst 8 km varen tot de eerste sluis dus om 8 uur vertrokken. Christel om 8:30 wakker gemaakt met een kopje koffie. Als we bij de eerste sluis zijn moeten we nog 10 minuten wachten en in die tijd komt er nog een boot aan. Hierdoor duren de sluizen iets langer. De laatste sluizen gaan weer automatisch. We moeten nog 1 sluis en daarna nog 7 km varen naar Mouzon komen we om 17:45 bij deze sluis aan zijn alle lichten uit en kunnen we dus niet verder. Iets voor de sluis kun je liggen maar er liggen al 2 grote boten. We kunnen aan 1 van deze vastmaken en dus de fietsen gepakt en naar Mouzon. Hier lekker gegeten en op tijd weer terug gefietst Want in donker over landweggetjes en door het bos is niets. Wij aldoor tegen iedereen zeggen heb genoeg aan boord en deze dag hadden we allen nog Crackers. Vandaag 84,9 km 10 sluizen en zitten op 163 m.