21 juli - Reisverslag uit Verdun, Frankrijk van siem mol - WaarBenJij.nu 21 juli - Reisverslag uit Verdun, Frankrijk van siem mol - WaarBenJij.nu

21 juli

Blijf op de hoogte en volg siem

28 Juli 2014 | Frankrijk, Verdun

9 uur vertrokken met lichte regen wat anders als een lekker zonnetje. Het koude weer en regen ben je gauw zat maar we mogen niet mopperen we hebben al heel wat mooie dagen gehad. In de middag wordt het droog en zowaar weer een zonnetje. 2 sluizen gingen met de automaat de andere 10 werden met de hand bediend dus elke sluis maar weer even helpen. De grote plaatsen die we vandaag passeren zijn St-Mihiel, Lacroix-sur-Meuse en Dieue. Bij Verdun moesten we stoppen om 16 uur want de volgende plaats waar gestopt kon worden zouden we niet halen. Normaal is het heel druk in verdun en ligt men 2 á 3 dik maar vandaag valt het mee en is er aan de steiger nog een plek voor ons. Nog even boodschappen gedaan en na het eten even door Verdun gewandeld. Wel vreemd dat er in al die plaatsen die je tegenkomt zo weinig plaatsen voor boten zijn dat is in Nederland wel anders. Vandaag 47,8 km gevaren en 12 sluizen gehad hoogte weer onder de 200 m nu 198.