19 juli - Reisverslag uit Toul, Frankrijk van siem mol - WaarBenJij.nu 19 juli - Reisverslag uit Toul, Frankrijk van siem mol - WaarBenJij.nu

19 juli

Blijf op de hoogte en volg siem

23 Juli 2014 | Frankrijk, Toul

Vandaag is de bedoeling om voorbij Toul te varen. Maar met de middag weten we dat dit niet gaat lukken. Na 4 sluizen 1 ging er snel en de andere 3 duurden 3 uur. Het leek wel op plezierbootje pesten. Niet antwoorden op oproepen met de marifoon, andere manier om contact te maken was er niet. 1 sluis maakte het heel bont en die duurde bij 1,5 uur. Het water kwam er tergend langzaam in en we moesten 8 m omhoog. In het begin zeg je wat maakte het uit we hebben vakantie maar op slot na 4 sluizen begin het je wel te irriteren. Het is vandaag zeer warm maar gelukkig staat er op het water af en toe wat wind. En nog even het water ingedoken om af te koelen. Uiteindelijk in Toul gestopt omdat we ons andere doel Magny sur Meuse niet zouden halen. De haven van Toul lag bijna helemaal vol een boot of 30. Er was gelukkig nog een plaatsje voor ons. Eind van de middag ook pas gehoord dat er een vliegtuig met heel veel Nederlanders uit de lucht geschoten was. Lekker gegeten bij de Pizzeria en daarna live muziek geluisterd op het terras. Alleen jammer op zo’n mooie warme zomeravond dat de muziek al om 23:00 moest stoppen. Vandaag 44 km afgelegd en 8 sluizen gehad hoogte 215 m.