12 juli - Reisverslag uit Kehl, Duitsland van siem mol - WaarBenJij.nu 12 juli - Reisverslag uit Kehl, Duitsland van siem mol - WaarBenJij.nu

12 juli

Blijf op de hoogte en volg siem

16 Juli 2014 | Duitsland, Kehl

Vandaag gaan we richting de lift. Om even 10 uur vertrokken na de eerste sluis krijgen we een sluis en een brug. Om 11:00 uur zijn we bij de brug maar krijgen te horen van mensen die aan de andere kant liggen te wachten dat deze pas om 12:00 uur gaat en voor de rest om de 2 uur. Dit staat nergens beschreven dus weer een verassing. Bij de sluis na de brug zegt een jongedame die de sluis bedient dat er problemen zijn met de lift van A’zviller. We vragen wat voor problemen en hoe lang het gaat duren. Ze zegt het niet te weten misschien wel de hele zomer. Wij toch maar verder gevaren en de eerste boot die we zagen gevraagd of hij wist wat er met de lift aan de hand was. Hij zei ik was een half uur te laat hij was net stuk gegaan met been rondvaartboot erin iets met een wiel of zo. De mensen moesten er allemaal uit klimmen en naar boven lopen. De reparatie zou een maand duren. Hij gaf aan naar de haven van Kehl te gaan aan de rijn dat bleek achteraf zijn thuishaven te zijn hij was de President van de club. Wij dus achter hem aan naar de haven. In de sluis van Strasbourg kregen we nog een fikse regenbui. Hierna de Rijn op nou dat viel niet mee en was best wel weer spannend we moesten tegen de stroom in en gingen uiteindelijk 5 km/uur waar we normaal bij dezelfde hoeveelheid gas 13 á 14 km/uur gaan. S’avonds op de laptop nog voetbal geluisterd en Nederland werd nog derde. Vandaag niet veel opgeschoten bijna 30 km gevaren 5 sluizen en 2 x de brug.