11 juli - Reisverslag uit Souffelweyersheim, Frankrijk van siem mol - WaarBenJij.nu 11 juli - Reisverslag uit Souffelweyersheim, Frankrijk van siem mol - WaarBenJij.nu

11 juli

Blijf op de hoogte en volg siem

11 Juli 2014 | Frankrijk, Souffelweyersheim

Vanochtend op tijd wakker om 7:30. Na een bakkie koffie om 8:00 vertrokken Christel lag nog lekker in bed. Om 8:30 kwam Christel er ook uit. Even later om 8:45 kwamen we bij de eerste sluis aan waar net een boot aankwam. Toen we er één maal inlagen gebeurde er niets. Er zat een grote tak tussen de deur en de kant dus de deur was niet helemaal open gegaan. Ondertussen kwam de andere boot er ook aan die afgelopen nacht bij ons lag. Wij assistentie gevraagd maar er kam maar niemand. Omdat we moesten wachten maar wat troep uit de luis gevist. Uiteindelijk na nog een keer gebeld te hebben kwam er na 1,5 uur iemand. Volgende sluis weer hetzelfde er gebeurde niets. Nu waren ze er sneller en duurde het maar 15 minuten. Zo kwamen we uiteindelijk pas tegen de middag in de beurt van Strasbourg. Hier hoorde een aardige haven te zijn maar deze was verdwenen. Om Strasbourg heen liggen veel oude vrachtboten die omgebouwd zijn tot woning. Sommigen zien er wel aardig uit maar ook heel veel slecht. Zo was er dus bij Strasbourg geen knappe aanleg steiger te vinden. Er lagen ook nog een stuk of 4 grote cruise schepen die op de Rijn varen. Wij verder gevaren langs de gebouwen van het Europese Parlement. Hier was niemand te zien. Of ze hadden al vroeg weekend of met zomer reces. Zo kwamen we uiteindelijk om 14:45 aan in Souffelweyersheim net iets voorbij Strasbourg.
Vandaag 28,5 km gevaren en 8 sluizen gehad we waren gezakt naar 135 m maar de laatste sluizen gingen weer omhoog nu dus 141m.