10 juli - Reisverslag uit Krafft, Frankrijk van siem mol - WaarBenJij.nu 10 juli - Reisverslag uit Krafft, Frankrijk van siem mol - WaarBenJij.nu

10 juli

Blijf op de hoogte en volg siem

11 Juli 2014 | Frankrijk, Krafft

Vanochtend na een heerlijke douche om 10:00 uur vertrokken. Het is bewolkt en geen zonnetje te bekennen gelukkig wel droog en daardoor niet zo koud. We hebben nog 30 km te gaan op de Rijn en dan gaan we bij sluis Rhinau het Canal du Rhône au Rhin weer op tot Strasbourg. De eerste sluis gaan we 13,80 m naar beneden sluis Marcholsheim. De 2e op de Rijn weer 11,60 m. We hebben afgesproken gisteren met de sluiswachter dat we er om een uur of 13:00 zouden zijn. De laatste sluis op de rijn moeten we even wachten want er komt achter ons een vrachtboot aan en deze moet de sluis als eerste in en dan kunnen wij. Zo zijn we om 13:30 bij de sluis van Rhinau en deze gaat even later voor ons open. We komen nu weer op het kanaal en varen nog ongeveer 8 km/uur. We zouden na 2 sluizen bij Boofzheim gaan liggen maar dit was niks hier lagen huurboten met de achterkant tegen de kade en er waren geen steigers. Dus besloten we maar om verder te varen tot we een plek vonden. Uiteindelijk beland in Krafft om 16:30 weer een andere bestemming als het rooster. Vandaag 49,7 km gevaren 7 sluizen gehad en de hoogte is nu 155 m.