8 juli - Reisverslag uit Mulhouse, Frankrijk van siem mol - WaarBenJij.nu 8 juli - Reisverslag uit Mulhouse, Frankrijk van siem mol - WaarBenJij.nu

8 juli

Blijf op de hoogte en volg siem

08 Juli 2014 | Frankrijk, Mulhouse

Vanochtend was het weer droog. Om een uur of half elf richting station dit is 200 m van de boot. De trein zou om 10:46 gaan maar er was de hele ochtend al vertraging die nu bijna over was. Wij hadden nu nog 15 minuten vertraging. Voor de zekerheid toch de paraplu maar weer meegenomen. Na een half uurtje kwamen we aan in Bazel. Eerst maar wat Zwitserse Franken uit de muur gehaald want ze hebben hier geen euro. Je kunt er achteraf bijna overal wel mee betalen. Na wat informatie ingewonnen te hebben met de plattegrond met 5 wandelroutes op pad. We gaan richting de rijn naar het Papiermühle Museum. Hier zie je hoe men vroeger papier maakte en met oude persen kranten en boeken maakte. Ook laten ze zien hoe ze de letters goten. De kinderen konden zelf papier maken en teksten drukken. In het restaurant heerlijke lasagne gegeten. Zwitserland is wel vrij duur de Franken die ik had waren gauw op. Kan bijna begrijpen waarom ze het minimum loon hier naar ruim € 3000 wilden brengen. Na nog wat door de stad gelopen te hebben weer de trein naar de boot genomen. Het is een grote stad met veel winkels erg druk maar wij vonden het niet bijzonder. Zal misschien wel aan ons liggen. Vanavond nog even voetbal kijken. Morgen het laatste stukje van het kanaal en dan gaan we de rijn op tot Breisach. Viel mij wel op in bazel dat de rijn hier al aardig stroomt. Maar het stuk waar wij op gaan dan is de rijn gesplitst in een bevaarbaar en onbevaarbaar deel dus we zullen het wel zien. We hebben immers al meer op de rijn gevaren.

• 09 Juli 2014 - 16:45

Jan En Annie:

Hallo buurtjes, weer eens jullie verslagen gelezen, leuk hoor.
    Heb 4 dagen de kinderen van Richard en Andrea gehad vanwege de verhuizing .
    Nu even rust, kan ik jullie verslagen even lezen.
    Jullie zitten nog ver weg. Het riool ligt erin, de auto's kunnen weer door de straat,
    Ze zijn richting. Halfweg nog in de tuintjes bezig. Bij ons is het klaar.
    Het regent nu al 2 dagen, triest weer, lijkt wel herfst.
    De schoolvakantie is begonnen, dus hopelijk wordt het wat beter voor de mensen die in Nederland blijven. Alles verder goed met ons!!

• 09 Juli 2014 - 17:57

Keesjan, Fea En De Jongens:

Hoi Siem en Christel.

We blijven jullie volgen via jullie reisverslagen. Dat ziet er natuurlijk allemaal top uit onderweg.
    Voor vanavond willen we jullie weer veel plezier wensen met Jack. Alhoewel we hopen dat jullie vanavond ook beeld kunnen krijgen want het wordt al spannender. Op naar de finale zondag.
    We hebben wel aldoor de gekregen oranje shirtje van jullie aan. Zelfs Kjeld en Jorrit dragen op de festivals Jup Jup Jupiler shirts. Dus dat helpt goed.....

Lieve groet, de Grootjes