7 juli - Reisverslag uit Mulhouse, Frankrijk van siem mol - WaarBenJij.nu 7 juli - Reisverslag uit Mulhouse, Frankrijk van siem mol - WaarBenJij.nu

7 juli

Blijf op de hoogte en volg siem

08 Juli 2014 | Frankrijk, Mulhouse

Vandaag eerst lekker gedoucht en daarna naar het station om te informeren over de trein morgen naar Bazel. We moesten even in de rij staan maar hadden toen 2 kaartjes voor morgen. Buiten bij de trams even zoeken maar uit een automaat kon je kaartjes halen. 2 kaartjes voor 24 uur reizen met de tram door Mulhouse. Je moet er wel allemaal zelf uitkomen want helpen zonder dat ze Engels kunnen schiet niet op. We kwamen er ook achter op het station dat Basel hier Bale heet kun je lang zoeken naar informatie als je dat niet weet. Na dat alles gelukt was de tram genomen naar Musée Cité de L’Automobile oftewel het Bugatti Museum meer dan 400 auto’s op een terrein van 25000 m2. Je ziet auto’s van het ontstaan in 1878 tot nu. Ik had begrepen dat het gratis was van anderen maar dat was niet zo is ook niet te bekostigen anders zou ik zeggen. Hierna naar de binnenstad gegaan en naar het Musée Historique over het ontstaan van Mulhouse. Een oud stadhuis van 3 verdiepingen ingericht als museum met een trouwzaal. Was leuk al vonden een aantal kinderen dat het te lang duurde. Hierna nog wat door de stad gewandeld. Hele dag de paraplu mee gehad maar het bleef gewoon droog eind van de middag even wat regen gehad toen we op de boot waren. Later wat gegeten in Mulhouse en nog even op het terras gezeten. Om 22 uur weer op de boot en we waren nog niet binnen of het begon te regenen tot laat in de nacht.

• 08 Juli 2014 - 21:12

Ben:

Hallo Siem en Christel,

Mooie foto`s, daar zijn Dennis en ik een aantal jaar geleden ook geweest. Prettige reis verder.