5 juli - Reisverslag uit Dannemarie, Frankrijk van siem mol - WaarBenJij.nu 5 juli - Reisverslag uit Dannemarie, Frankrijk van siem mol - WaarBenJij.nu

5 juli

Blijf op de hoogte en volg siem

05 Juli 2014 | Frankrijk, Dannemarie

10.2 km 15 sluizen hoogte 305

Had alvast de gegevens op het Blog gezet dus hier nog het verslag. Vandaag afgesproken dat we om 10 uur bij de eerste sluis van de trap naar beneden zouden zijn. Dit was 4 km varen dus om 9:30 vertrokken. Als we naar beneden gaan hoeft Christel niks te doen. Zo gauw je in de sluis bent de boot in het midden met 1 touwtje o de bolder en dat is het. Als het water begint te zakken gaat de boot een beetje naar voren en naar achteren maar voor de rest gebeurt er weinig. Later op de dag krijgen we wat meer wind schuin van achteren dus dan even steviger vasthouden. Onderweg een uur in een sluis gelegen omdat bij de volgende een deur niet werkte en men moest wachten op de monteur. Om 13:30 aangekomen in Dannemarie. Na eerst heerlijk gedoucht te hebben een wandeling gemaakt door het dorp. Hopelijk kunnen we vanavond ergens voetbal kijken. De dame van de haven had gezegd in de Horse Club. Wij daar gekeken maar op zaterdag ging deze om 20:00 uur dicht. Na wat bood schappen gedaan te hebben in een klein tentje tegenover de haven iets gegeten op het terras hier hing ook een tv en dus de 2e helft van Argentinië tegen België gezien. Deze ging om 22:00 uur dicht. Om 21:30 toch nog maar even naar het dorp gelopen maar onze hoop was vergeefs. Op de boot de laptop gepakt er was een goede Wifi verbinding maar deze stond bepaalde pagina’s niet toe zodat we geen beeld hadden Toen maar via de laptop naar radio 1 live geluisterd en zo de voetbal meegemaakt. Wel een heel leuk verslag van Jack van Gelder en nog iemand waar je af en toe vreselijk om kan lachen. Door de verlenging werd het wel een latertje en tegen een uur of 1 naar bed.

• 05 Juli 2014 - 18:38

Ben En Petra.:

Hallo Siem en Christel, zo te lezen hebben jullie een mooie reis met vaak mooi weer en een enkele slechte dag ertussen. de omgeving waar jullie nu zijn, hebben we jaren geleden met de kids bezocht, toen hadden we een stacaravan gehuurd vlak bij Baume les Dames. erg mooi daar, geniet in ieder geval (maar dat doen jullie zo te lezen zeker en nog veel plezier samen.

• 05 Juli 2014 - 19:37

Edwin:

beetje kort verslag deze keer?
    erg leuk om te lezen die verslagen!!

• 06 Juli 2014 - 16:40

Ilse:

hallo Siem en Chris.
    Ik kan ook niet 1 week weg.
    Wat een verhalen weer om te lezen.
    Nog bedankt voor de kaart, de postbode had moeite met het handschrift want er zat een sticker
    over het adres heen hahahahaha.
    Als ik het zo allemaal lees vermaken jullie je prima en maken jullie veel mee.
    Ik ga nog ff naar de tour kijken.

Veel plezier nog. xxx

• 06 Juli 2014 - 18:45

Ada:

Hallo daar,

Wat een schitterende reis, wel veel werk maar nooit saai.
    Jullie zijn nu op de hoogte waar mijn familie woont. Toen ik er een paar weken geleden was heb ik ook aan de Doubs gezeten, aan de Zwitserse kant).

Hartstikke bedankt voor de kaart, schitterend, net als de foto's, genieten hoor!!!!!!

Hele goede reis verder. Lieve groetjes, xxa