4 juli - Reisverslag uit Montreux-Château, Frankrijk van siem mol - WaarBenJij.nu 4 juli - Reisverslag uit Montreux-Château, Frankrijk van siem mol - WaarBenJij.nu

4 juli

Blijf op de hoogte en volg siem

05 Juli 2014 | Frankrijk, Montreux-Château

Vandaag zouden we misschien blijven leggen maar na de was te hebben gedaan bij de wasserette om 12:00 toch besloten om vandaag naar Montreux-Château te varen. We moeten ons wel telefonisch melden van te voren bij sluis 8 want hiervandaan gaat er iemand mee om de sluizen te bedienen. We moesten bij sluis 8 de afstandsbediening weer inleveren. Vlak na Montbéliard is een hele grote Peugeot Fabriek onderweg ook een keer een trein gezien met alleen maar nieuwe auto’s uit de fabriek ik denk wel een stuk of 500 maar misschien wel meer. We gaan nog steeds omhoog al stopt dat wel na vandaag want het einddoel van vandaag ligt op het hoogste punt van het Canal du Rhône au Rhin. Hierna gaan we in vrij korte tijd weer veel naar beneden.
Op het eind van de dag ook tot nu toe het hoogste punt van de reis bereikt 1 m hoger als op de La Marne.
Na de laatste sluis was er nog net 1 plaats over voor ons. Achter een andere Nederlandse boot die de andere kant opgingen. Ze hadden een kleine wasmachine mee en hadden de hele dag de was gedaan. Dat kon je wel zien want de hele boot hing vol. Als ze gingen praten je kwam er zowat niet tussen. Ze vaarden samen met een ander stel uit Belgie maar die vertelde mij dat hij het om diverse reden wel gehad had met ze. Afijn s’avonds die man een hele tijd bezig met de schotel van de tv wat maar niet lukte nou dat kwam de relatie niet ten goede. Wij nog een wandeling door het dorp gemaakt en de tweede helft van Frankrijk Duitsland gekeken in een klein kroegje. Kwamen we om 20:15 terug en begon het om een uur of 21 te onweren en te regenen nou daar werd de was van de buren weer nat. Vandaag 21.5 km gevaren 11 sluizen gehad en de hoogte is 348 m

• 06 Juli 2014 - 18:46

Liesbeth:

Jullie maken toch wat mee onderweg.