2 juli - Reisverslag uit Pompierre-sur-Doubs, Frankrijk van siem mol - WaarBenJij.nu 2 juli - Reisverslag uit Pompierre-sur-Doubs, Frankrijk van siem mol - WaarBenJij.nu

2 juli

Blijf op de hoogte en volg siem

03 Juli 2014 | Frankrijk, Pompierre-sur-Doubs

Vannacht weer wat regen gehad toen ik wakker werd om 8:15 was het droog. Maar om een uur of 9 begon het weer te regenen. Het is jammer maar we hebben al veel mooie dagen gehad. Dat kun je wel zien aan de waterstand van de rivier deze is niet zo hoog. Om 10:45 toch maar gaan varen en dus de regenjassen aan. Bij het verlaten van Baume-les-Dames kwam de rivier Le Cusancin uit in de Le Doubs. Vandaag vooral op de rivier gevaren allen kleine stukjes kanaal bij de sluizen. Om een uur of 14 kwamen we bij Clerval aan en stopte het met regenen. Hier zou een aanlegsteiger met stroom en water zijn. Deze was er ook alleen niet bereikbaar. Er stond den 40 cm water bij de steiger. Wij maar weer verder na de sluis zou ook een steiger zijn. Hier aangekomen lag daar al een boot en meer ruimte was er niet. Wij maar doorgevaren en 3 km verder bij de volgende sluis was ook een steiger voor 1 boot dus hier maar gaan leggen. De fietsen gepakt en ruim 3 km terug gefietst om te kijken in Clerval. De eet tentjes waren allemaal dicht of te huur. Dus bij de supermarkt maar een Baquet gekocht en deze opgegeten op de boot. Ik mocht ook nog weer even voor doktor spelen want Christel had veel last van de duim waar ze aan was geopereerd. Er bleken toch nog 2 kleine hechtingen in te zitten deze er uit gehaald. Nu maar hopen dat het beter gaat. Het spreekwoord zegt na regen komt zonneschijn nou dit bleek waar te zijn het werd nog heerlijk warm. Vandaag 21,1 km gevaren 8 sluizen gehad en de hoogte is 288m We hebben tot nu toe 1130 km gevaren 150 motor draaiuren 193 uur onderweg en 302 sluizen gehad.