19 juni - Reisverslag uit Saint-Dizier, Frankrijk van siem mol - WaarBenJij.nu 19 juni - Reisverslag uit Saint-Dizier, Frankrijk van siem mol - WaarBenJij.nu

19 juni

Blijf op de hoogte en volg siem

20 Juni 2014 | Frankrijk, Saint-Dizier

Eerst nog even een was gedraaid en om 11:00 weer vertrokken richting Saint-Dizier. Super mooi weer het kan niet beter. Na zo'n 14 sluizen en 30,6 km komen we aan in Saint-Dizier. We gaan omhoog en dat kost zo'n 15 minuten per sluis dus echt lange afstanden kun je nu niet meer afleggen. Het is ook zaak in het midden van het kanaal te varen er is veel begroeiing onder water en je merk het ook gauw als er van alles aan de boot hangt. Dan is het even heen en weer varen om het kwijt te raken. Onderweg nog een biertje gegeven aan de mensen die de sluizen beheren en de groenvoorziening bij de sluizen doen. We zagen ook veel jachtvliegtuigen van de Franse Luchtmacht bleek dat er naast Saint-Dizier een vliegveld ligt. Wat maken die dingen een herrie. S'avonds nog een rondje gewandeld maar het was vrij rustig in de stad. De huizen zien er vaak niet uit veel leegstand dat eigenlijk gesloopt moet worden. Op de boot nog wat gelezen en het één en ander op de computer bijgewerkt.