27-11 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van siem mol - WaarBenJij.nu 27-11 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van siem mol - WaarBenJij.nu

27-11

Door: Christel en Siem

Blijf op de hoogte en volg siem

27 November 2013 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Om 7 uur gaat het wekkertje weer maar we blijven nog een half uurtje liggen.
Het zonnetje schijnt weer door de ramen super.
Om 9 uur gaan we naar de kabelbaan van Queenstown om van een hoogte van ongeveer 350 m waar Queenstown op ligt te brengen naar een hoogte van ongeveer 850 m.
Je hebt vanaf deze hoogte een heel mooi uitzicht over Queenstown en het prachtige meer Lake Wakatipu.
Daarna nog wat boodschappen en richting Cromwell gereden tot de Karawan Bridge waar mensen kunnen Bungyjumpen.
We hebben er een paar zien gaan hun liever dan ik zei Christel.
Daarna weer terug en via SH6 naar Lumsden de eerste 30 km gaan nog op en neer langs de oevers van het mooie Lake Wakatipu totaan Kingston.
Hier zou de stoomtrein The Kingston Flyer Vintage Steam Trian rijden van 1 oktober tot 29 april.
Wat we vonden was een gesloten Station en verderop rijtuigen en 2 Stoom Locomotieven.
Volgens Siem leek het erop of deze al een paar jaar niet meer gereden hadden de rails was ook aardig begroeid met onkruid.
Dus maar verder gereden vanaf Lumsden over de SH94 naar Te Anau.
Om 14:30 op de camping aangekomen en voor morgen ochtend 10:15 een boottocht besproken bij Milford Sound.
Dit houd dus in dat we om 7:30 op pad moeten het is een uurtje of 2 rijden.

Groeten Christel en Siem.

• 27 November 2013 - 18:49

Ben En Petra:

prachtig hoor siem en christel.
    met de helikopter lijkt me geweldig.
    jullie hebben weer heeel veel gezien en mee gemaakt.
    de camper bevalt goed zo te zien.
    nog heel veel plezier samen.
    groetjes petra en ben