25-11 - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van siem mol - WaarBenJij.nu 25-11 - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van siem mol - WaarBenJij.nu

25-11

Door: Christel en Siem

Blijf op de hoogte en volg siem

25 November 2013 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Het is vanochtend zwaar bewolkt.
We gaan eerst naar Dobson om te kijken of men de slang weer aan de watertank vast kan maken.
De monteur is een kwartiertje bezig en de klus is weer klaar alles werkt weer.
Dan kunnen we nu onderweg naar de Gletsjers.
Onderweg begint het te regenen wat een takkeweer dat zijn we niet meer gewend.
Eerst bij de Franz Josef Glazier wezen kijken de tocht naar de voet zou een uur duren.
Het regende nog steeds dus dit maar niet gedaan.
Nog 20 km doorgereden naar de Fox Glazier hier regende het ook nog steeds om naar de voet te lopen duurde 20 minuten.
Siem dus de paraplu gepakt en toch maar die kant opgelopen.
Na 45 minuten was hij weer terug een beetje natte schoenen en onderkant van zijn broek.
Onderweg moest hij af en toe over stroompjes heen springen die toen hij terug kwam alsmaar groter werden.
Christel was in de tussentijd in de Camper gebleven.
Onderweg naar de camping bij Fox Glazier Helikopters een tocht morgen om 10 uur besproken.
Dit is wel afhankelijk van het weer no cure no pay.
We zullen het zien morgen we moeten maar denken wat nu valt kan morgen niet vallen.

Groeten Christel en Siem.

• 25 November 2013 - 12:43

Jaap:

Jammer dat het zoveel regent. De foto's geven toch een goede indruk over het ruige terrein bij de gletsjer.
    Ik hoop dat het straks mooi weer is voor de helikoptertocht. Vergeet je camera niet.
    Veel plezier en voorzichtig. Groetjes van Susan & Jaap

• 25 November 2013 - 13:36

Dorothe:

Zal duimen voor mooi weer want het is ook weer zooooo mooi daar boven op!!!!!
    xxx en een goeie vlucht....!!

• 25 November 2013 - 17:28

Fred:

Wat een TOP reis tot nu toe zeg! Geniet er nog lekker van! Groetjes, Fred

• 25 November 2013 - 17:43

Elly:

Hopelijk is het goed weer om de helikoptervlucht te maken en geniet ervan.
    Wij genieten van jullie verslag van de reis