24-11 - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van siem mol - WaarBenJij.nu 24-11 - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van siem mol - WaarBenJij.nu

24-11

Door: Christel en Siem

Blijf op de hoogte en volg siem

24 November 2013 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Vandaag om 9 uur vertrokken richting Arthur’s Pass dit ligt op 737 m hoogte op de weg richting Christchurch tussen het Arthurs Pass National Park en het Craigieburn Forest Park in.
Het weer is weer prachtig het word ons wel gegund.
In de bergen iets bewolking maar zo gauw we in de buurt van Arthurs Pass komen is het weer onbewolkt.
Bij de Pass de aankomst van de beroemde TranzAlpine Express gezien.
Onderweg ook nog de Twin Creek Falls en de Avalanche Creek Falls bekeken.
Deze rijdt 2 maal per dag s’ochtends uit Christchurch en s’middags uit Greymouth.
Daarna nog iets verder gereden richting Broken River SkiField je vraagt je af of je hier ook kunt skiën want liften zie je niet en de wegen ernaartoe zijn gravelroads.
Wat je wel veel ziet is dat men hier gaat Mountenbiken of wandelen.
Om 13:00 weer terug gereden richting de Westkant waar eventueel pinguïns waren te zien maar helaas we zijn ze niet tegengekomen.
Dat zou ook wel heel toevallig zijn.
Onderweg zagen we nog dat de slang van de watertank onder de Camper afgebroken is dus daar moeten we morgen even achteraan op 15 minuten rijden van hier schijnt een bedrijf te zijn die dat kan repareren we zullen zien morgen.
Om een uur of 15:30 op de camping aangekomen waar Christel een wasje ging doen en Siem wat moest nakijken voor de Rzvv op de computer.
Wat dat betreft is het tegenwoordig wel handig internet over de hele wereld.
S’avonds wat gegeten bij de Sub Way.
Morgen onderweg naar de Gletsjers waar we hopen met een Helikopter heen te gaan.

Groeten Christel en Siem.

• 24 November 2013 - 09:58

Laura:

HoiHoi!

Nou begin ik me wel zorgen te maken hoor!!
    Internet handig? Hahaha
    Mooi is t daar hoor!!
    Mooie foto van Christel bij de zee, erg leuk!!

Tot morgen
    Groetjes Quint en Laura

• 24 November 2013 - 18:25

Bruno En Carla:

Zo, helemaal bijgelezen weer. Wat n uitzichten! Goede vlucht morgen, helicopter lijkt me echt gaaf.

• 24 November 2013 - 23:44

Rene Bolsenbroek:

Hoi Luitjes,
    De Gletsjers zijn een absolute aanrader. Ik kan me nog herinneren dat wij het te voet moesten afleggen. Helikopter is uiteraard ook niet verkeerd. Top hoor!

Geniet er lekker van.

• 24 November 2013 - 23:48

Rene Bolsenbroek:

Ps….kaartje ontvangen hoor! Leuk! Hebben jullie onze kaart ook nog ontvangen?