20-11 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van siem mol - WaarBenJij.nu 20-11 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van siem mol - WaarBenJij.nu

20-11

Door: Christel en Siem

Blijf op de hoogte en volg siem

20 November 2013 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Om 5 uur de wekker mooie tijd om wakker te worden.
Maar voor 7:15 moeten we ons melden om in te checken bij de boot.
Wat een groot gevaarte maar er moeten ook heel wat vrachtauto’s, campers, auto’s en passagiers mee.
Na een tijd wachten mogen we aan boord en om 9:00 uur vertrekt de boot richting Picton,
Reisduur zo’n 3 uur.
Volgens onze reispapieren zouden we in de Premium Lounge drinken en een maaltijd krijgen.
Maar dat blijkt niet zo te zijn de reisorganisaties zetten dat op de papieren terwijl er niet voor betaald is.
Een hele mooie overtocht strak blauwe hemel.
Wat is New Zeeland toch groot.
Aan boord een aardige mensen massa voor de rest is alles goed geregeld.
Om 12:30 rijden we de boot af door Picton op weg naar Kaikoura waar we om half vier aankomen.
Even doorgereden naar het strand waar zeehonden te zien zijn.
Siem ging even een tukkie doen en Christel haar dagboek bijwerken tevens even een wasje gedaan.
Na het eten nog even terug naar de zeehonden gegaan omdat het hoog water werd en de dieren dan een droge hoge plek opzoeken en sommige dan dichter bij de kust komen.
En dat klopte er lag er één op ongeveer 10 meter heerlijk te zonnen.
Morgen op weg naar Pohara bij het Abel Tasman Park.

Groeten Christel en Siem.

• 20 November 2013 - 14:17

Annie En Jan:

Wat een prachtige reis maken jullie geniet ervan.

• 20 November 2013 - 14:34

Ati:

Hallo Christel en Siem,
    Heel leuk wat van jullie te horen ( ik kon de link niet vinden)
    Bedankt voor de foto's voor ons een feest van herkenning en wat leuk dat jullie in "ons" huis mochten kijken. En ja de Akatarawaroad wat een bochten en dan met zo'n motorhome. Zijn jullie al gewend aan het links rijden. Vooral met de drukte bij Auckland best wel spannen denk ik zo. Nou we blijven jullie vanaf nu volgen, harstikke leuk.
    Goede reis verder met mooi weer.
    Nog heel veel plezier.
    Liefs uit De Weere