19-11 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van siem mol - WaarBenJij.nu 19-11 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van siem mol - WaarBenJij.nu

19-11

Door: Christel en Siem

Blijf op de hoogte en volg siem

19 November 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Met een straal blauwe hemel wakker geworden nu op weg naar Wellington waar we morgen de boot nemen.
Siem heeft even gebeld en de bootreis bevestigd dit omdat we hoorden dat er 1 boot uit de vaart is omdat deze zijn propeller heeft verloren en de reparatie duurt een paar maanden.
Maar onze plaats is gereserveerd we kunnen mee uiterlijk om 7:15 melden vertrek boot is om 8:15.
Nu op naar Wellington nog 220 km als we daar zijn hebben we op het Noord eiland 3100 km gereden.
Alles gaat prima mooie wegen het word nu ook allemaal wat vlakker en nu op weg naar Waikanae waar ome Peter en Tante Atie 30 jaar geleden gewoond hebben en waar Jan en Siem 2 maanden toen zijn geweest.
Onderweg vergeten te stoppen bij de Mangaharakeikei falls voor het fotoboek dus maar even een plaatje van internet gepakt.
Eenmaal gevonden en voor het huis foto’s aan het nemen kwam de eigenaar naar buiten ons vertelden het verhaal en hij vroeg ons meteen of we binnen wilden kijken.
Een jaar geleden was wel intern alles vernieuwd hij liet ons de foto’s van de verbouwing zien.
Hij nam ons ook nog mee naar de garage waar de oude panelen van de keuken stonden.
Hij liet ook de laatjes zien waar o.a. stond opgeschreven zaagblaadjes, schroeven, spijkers enz.
De New Zeelanders zijn wel erg vriendelijke mensen.
Nog even bij het strand gekeken en toen weer verder naar Wellington.
We gingen over de Akatarawa road.
Sommige zullen deze weg kunnen het is één en al bochten en soms niet breder als de Camper gelukkig kwamen we maar 2 auto’s en één Camper tegen.
14:30 op de camping aangekomen de Lower Hutt Top 10 Holiday Camping.
Eerst wat gedronken en toen richting de boot om te kijken waar we morgen vroeg moeten zijn.
Tijdens het boodschappen doen kreeg Siem een rolberoerte hij ging 3 pakjes siggaretten kopen en dit koste 52 dollar oftewel 11 euro per pakje.
Je zou acuut gaan stoppen maar ja we hebben nog wat voorraad.
In Wellington mazzel we kregen bij het parkeren een bon van een ander en konden zo 3,5 uur voor niks staan anders 4 dollar per uur.
In Wellington wat gegeten en gedronken en mensen gekeken wat een kleding ze daar af en toe dragen lijkt wel het jaar nul.
Op de camping lekker gezeten en gelezen blog bijgewerkt onder het genot van een drankje.
Vanavond maar op tijd de koets in wekker gaat morgen om 5 uur.

Groeten Christel en Siem.

• 19 November 2013 - 11:08

Jan:

Hoi luitjes,

ik geniet van jullie belevenissen en foto's. Prachtig zoals jullie ons op de hoogte houden. Mooi om 87 Belvedere Avenue weer te zien.
    Zuideiland is ook voor Siem helemaal nieuw, ik ben benieuwd of dat net zo mooi (of nog mooier) is.

Groet,

Jan

• 19 November 2013 - 23:21

Ada:

Hallo lui,

Wat een prachtreis, geniet elke dag van jullie (miste het meteen toen jullie een dag geen internet hadden).
    Ik zie veel herkenning hier en daar. In wellington woont familie, dus daar ben ik wat langer geweest.

Begrijp dat Siem de vorige keer niet op het zuidereiland is geweest, dus ook voor hem een verrassing!!!!

Ben benieuwd of jullie het net zo mooi en afwisselend vinden als ik. Hele goede reis verder.

Lieve groetjes, Ada