16-11 - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van siem mol - WaarBenJij.nu 16-11 - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van siem mol - WaarBenJij.nu

16-11

Door: Christel en Siem

Blijf op de hoogte en volg siem

16 November 2013 | Nieuw Zeeland, Ohakune

Vanochtend op tijd weer op om te vertrekken naar Ohakune.
Eerst gaan we een boswandeling doen van 40 minuten waar we gisteren met het Raften zijn geëindigd de Ruakuri Cave.
Christel had nog spierpijn in haar bovenbenen van gisteren dus deze ochtend gymnastiek deed haar goed.
Nu op weg naar Taumarunui door het Pureora Forestpark mooie wegen tot zo’n 1000 m hoogte.
Bij Turangi een mooie foto van het Taupo Lake gemaakt.
Later bij een opgraving een foto gemaakt met op de achtergrond de slapende vulkaan Mt. Tongariro deze blaast alleen nog wat stoom uit dit kun je als je goed kijkt op de foto zien.
Hierna door het Tongariro National Park gereden naar Ohakune.
Hier schenen we een mooie waterval te kunnen zien.
Wij met de auto de berg opgereden een 15 km lange weg waar men in de winter kan skiën.
Tot een hoogte gekomen van 1550 meter de weg ging nog een klein stukje verder maar daar was niets te zien want dit lag in de wolken.
Op de weg terug gestopt bij een uitkijkpunt van de Mangawhero Waterval normaal kun je van iets verder er ook 1,5 uur naar toe lopen.
Blij dat we dit niet gedaan hadden zoals je op de foto ziet had de waterval last van water tekort zei Siem.
Misschien zijn we een beetje verwend met wat we tot nu toe allemaal gezien hebben zei Christel.
Vandaag was het niet zo warm 16 graden en bewolkt soms een flets zonnetje.
Op de camping ook nog wat regendruppels morgen via het Taupo meer naar Hastings.

Groeten Christel en Siem.

• 16 November 2013 - 11:03

Karen:

hoi Siem en Christel,
    Leuk om jullie verslagen te lezen en jullie zo te volgen!
    Nog veel plezier, groetjes Karen

• 16 November 2013 - 13:35

Liesbeth:

Het is toch echt een schitterende reis die jullie aan het maken zijn

• 16 November 2013 - 17:43

Jaap:

Hi, geweldig Siem, de Haka, Chris volgende uitdaging bunjeejumping? veel plezier.

• 17 November 2013 - 14:45

Peter:

hallo Siem en Cristel vandaag even naar jullie foto,s gekeken ziet er echt geweldig uit
    we zijn hatstikke jaloers op jullie !!! nee hoor geintje wij weten wat een prachig land dit
    is en gunnen jullie dat natuurlijk !!!!!! Criistel is ook een day hard zo te zien op het water
    echt gewedig .nou jongens geniet nog maar erg en ik blijf jullie volgen
    gr Anneke en Peter